Het houdt ons allemaal enorm bezig, de coronacrisis. En het houdt ons ook binnen. Achter onze computers, laptops en telefoons. Na een maand waarin we elke dag een streep zetten op onze aftelkalender, zitten we nu in een nieuwe fase.…
Niet communiceren bestaat niet
Communicatie gaat vaak over wat je doet. En meestal niet over wat je niet doet. Maar als de nood aan de man is, is elke vorm van communicatie belangrijk. Of je nu stilte communiceert of een bak herrie. Niet communiceren…
Bespaar tijd: in 11 stappen naar een formule voor je nieuwsbrief
Hoeveel nieuwsbrieven stuur jij in een jaar? Eén? Twee? Te weinig? Zouden het er wel twee, drie keer zo veel mogen zijn? Nog een vraag Hoe komt het dat je er te weinig verstuurt? Geen tijd? Hup weer door naar…
Heb je nog wel een huisstijl nodig?
Een aantal jaar geleden, bij de komst van responsive design, riepen we nog uit: “Ja maar als alles zich moet aanpassen aan elk scherm, waar blijft dan de vormgeving? Vormgeving wordt ‘lastig’, zit in de weg! Op deze manier worden…
De waarde van ontwerp
Ja, wat ís de waarde van ontwerp en vormgeving? Dat is een heel goeie vraag. Maar niet zo makkelijk te beantwoorden.En ook al is het een goeie vraag, hij roept ook weer andere vragen op. Want wat bedoel je precies…
Kritische blik
Is het toeval dat kritisch en kramp met dezelfde letters beginnen? Het eerste leidt in ieder geval vaak tot het tweede. Ook bij ons als we ons voorstellen hoe de andere kant van de tafel verkrampt bij onze kritische opmerkingen…
Hoe vind je een ontwerpbureau dat bij je past?
Hoe vind je een ontwerpbureau dat bij je past? Oftewel: hoe maken wij duidelijk hoe we werken, wat je van ons kunt verwachten (en wat niet), wat hebben we nodig om ons werk goed te kunnen doen? Zodat jij kunt…
Laat de boodschap spreken (en niet je reclamebureau)
De PvdA is zoekende. Geeft niet, we weten allemaal wel eens niet hoe we onszelf moeten presenteren. Dan haal je er iemand bij die je helpt het juiste pad weer te vinden. Een reclamebureau bijvoorbeeld, is vaker gebeurd. De gezamenlijke…
Drie begrijpelijke misverstanden
Wat weten wij nou van het runnen van een grote zorg- of onderwijsinstelling? Of van het managen van een communicatieafdeling? Bij lange na niet zoveel als onze klanten. Wij denken daar vast veel te makkelijk over want we hebben geen…
Van Marketing naar Magazine
Hij kijkt je aan vanaf de stapel tijdschriften in de wachtkamer van de huisarts. Trotse blik in de ogen. De blik van een overlever, van iemand die het allemaal zelf heeft meegemaakt. En overwonnen. Niemand kan die blik overtuigender tonen…