Hoe vind je een ontwerpbureau dat bij je past? Oftewel: hoe maken wij duidelijk hoe we werken, wat je van ons kunt verwachten (en wat niet), wat hebben we nodig om ons werk goed te kunnen doen? Zodat jij kunt…
Laat de boodschap spreken (en niet je reclamebureau)
De PvdA is zoekende. Geeft niet, we weten allemaal wel eens niet hoe we onszelf moeten presenteren. Dan haal je er iemand bij die je helpt het juiste pad weer te vinden. Een reclamebureau bijvoorbeeld, is vaker gebeurd. De gezamenlijke…
Drie begrijpelijke misverstanden
Wat weten wij nou van het runnen van een grote zorg- of onderwijsinstelling? Of van het managen van een communicatieafdeling? Bij lange na niet zoveel als onze klanten. Wij denken daar vast veel te makkelijk over want we hebben geen…
Van Marketing naar Magazine
Hij kijkt je aan vanaf de stapel tijdschriften in de wachtkamer van de huisarts. Trotse blik in de ogen. De blik van een overlever, van iemand die het allemaal zelf heeft meegemaakt. En overwonnen. Niemand kan die blik overtuigender tonen…
Goed idee!
Wij geven vorm aan communicatie. En zowel voor vormgeving als voor communicatie heb je een goed idee nodig. En niet één keer, nee, telkens opnieuw, elke opdracht weer. Elk jaar helpen we tientallen klanten aan goede ideeën voor een veelvoud…
Het Big Picture Magazine-model: een krachtige mix van identiteit, inhoud en medium
We ontwikkelden het Big Picture Magazine-model om inzicht te geven in de elementen die je bedrijfsblad tot een succes kunnen maken – of het nu een relatiemagazine of een personeelsblad is. Andersom kun je bij tegenvallende resultaten uit bijvoorbeeld een…
Bezuinigen op je bedrijfsbladen: hoe maak je écht een goede afweging?
Je staat op het punt om je bladenportfolio eens goed door te lichten. Wat is in de loop van de tijd door digitale ontwikkelingen overbodig geworden? Welke magazines leveren te weinig op? Welke zullen ondanks de digitalisering blijven bestaan, ook…
Laat je smaak erbuiten
De do’s en don’ts van het beoordelen van een ontwerpvoorstel Nee, het is niet je dagelijkse werk, het gesprek met je ontwerper over een ontwerpvoorstel. En dingen die je niet vaak doet, daar zie je tegenop. Logisch. Morgen staat er…
Het dna van je magazine, zichtbaar tot in de details!
De details in een magazine, het klinkt misschien als ‘gepiel op de vierkante millimeter’: een bijzondere kopletter, een kek drukkleurtje, één subtiel element op de rug van je tijdschrift, een bijzondere afwerking. En toch zijn die details interessant om een…
Brainstorm: een frisse wind door je magazine
Een brainstorm, veel mensen hebben er wel eens aan eentje deelgenomen. Ideeën verzamelen rondom vragen als “Welke richting gaan we op met ons bedrijf?” of “Hoe maken we van dit project een succes?” en “Waarmee gaan we onze klanten dit…