Opdrachtgever Kloosterkerk
Werkzaamheden Redactioneel concept, Visueel concept, Ontwerp en opmaak, Illustraties
Vraag
Vier jaar geleden hielpen we de Haagse Kloosterkerk met de overgang van hun in één kleur gedrukte activiteiten gidsje naar een jaarlijks magazine vol (achtergrond) verhalen en agenda. Nu de pandemie nog naschokt is het tijd voor een volgende stap. De kerk wil graag vaker in contact treden met haar leden. Tijd dus voor een volgende transformatie: van jaarlijks (agenda) magazine naar een magazine dat zes keer per jaar verschijnt.
Resultaat
Waar een jaarlijks magazine de uitstraling moet hebben van een bewaarexemplaar, kan je met een blad dat vaker verschijnt meer inspelen op de actualiteit. En bovendien hoeft niet alles hoeft meer in één nummer verteld te worden. Rubrieken kunnen vaker terugkomen en zo het magazine een herkenbaarder ‘eigen gezicht’ geven.
Samen met de redactie vertaalden we alle ideeën in een evenwichtige bladindeling. Als opvallend vormelement kozen we voor een lijn die door het hele blad heen de diverse verhalen verbindt. Naast het nieuwe magazine heeft de Kloosterkerk ook zijn social media strategie aangepast. Deze nieuwe hybride communicatiemix stelt ze in staat om hun doelgroep nog beter te bereiken en betrekken bij de activiteiten.
Bekijk meer magazines
Wil je ook een relatiemagazine?
We staan voor je klaar met advies over de inzet van een relatiemagazine om je identiteit inhoudelijk én visueel te versterken, bladanalyse, opstellen en bewaken van je bladformule, restyling van je tijdschrift, art directie en basisontwerp, vormgeving van edities en beeldredactie.
Bel 06 446 24 147 of stuur een mail met je vraag.