We ontwikkelden het Big Picture Magazine-model om inzicht te geven in de elementen die je bedrijfsblad tot een succes kunnen maken – of het nu een relatiemagazine of een personeelsblad is. Andersom kun je bij tegenvallende resultaten uit bijvoorbeeld een…
Bezuinigen op je bedrijfsbladen: hoe maak je écht een goede afweging?
Je staat op het punt om je bladenportfolio eens goed door te lichten. Wat is in de loop van de tijd door digitale ontwikkelingen overbodig geworden? Welke magazines leveren te weinig op? Welke zullen ondanks de digitalisering blijven bestaan, ook…
Laat je smaak erbuiten
De do’s en don’ts van het beoordelen van een ontwerpvoorstel Nee, het is niet je dagelijkse werk, het gesprek met je ontwerper over een ontwerpvoorstel. En dingen die je niet vaak doet, daar zie je tegenop. Logisch. Morgen staat er…
Het dna van je magazine, zichtbaar tot in de details!
De details in een magazine, het klinkt misschien als ‘gepiel op de vierkante millimeter’: een bijzondere kopletter, een kek drukkleurtje, één subtiel element op de rug van je tijdschrift, een bijzondere afwerking. En toch zijn die details interessant om een…
Brainstorm: een frisse wind door je magazine
Een brainstorm, veel mensen hebben er wel eens aan eentje deelgenomen. Ideeën verzamelen rondom vragen als “Welke richting gaan we op met ons bedrijf?” of “Hoe maken we van dit project een succes?” en “Waarmee gaan we onze klanten dit…
Maak er een magazine van! (blijf er in ieder geval niet op zitten)
Weet jij waar je op zit? Nee, ik bedoel niet je stoel. Het is minder tastbaar…Maar daarom niet minder waardevol.Je kunt het zelfs omzetten naar harde cijfers…Van bereik, omzet, bekendheid. Nog geen idee?Oké, ik hou je niet langer in spanning.…
3 Geboden voor je tijdschrift
Gij zult niet dit! Gij zult niet dat! Gij zult dit doen en dat laten! Drie geboden voor betere magazines. Het maakt niet uit of je een personeelsmagazine maakt of een special-interest blad onder handen hebt, ze komen altijd van…
Haal meer uit De Zagerij
Je kent ons als grafisch ontwerpers. Als vormgevers met een missie, namelijk: doorgronden waar je mee bezig bent en dat vertalen naar een onderscheidend en helder design. Je kent ons ook als een duo dat niet alleen meepraat maar ook…
De eenvoud van… Dick Bruna
Het is over Dick Bruna (1927-2017) vaak gezegd: hij is een meester in eenvoud. En je doet hem tekort als je als zijn eenvoud wegzet als ‘simpel’. Simpel is ‘letterlijk’, ‘één-op-één’. Simpel is niet interessant. De eenvoud van het werk…
Gespleten persoonlijkheid
Het afgelopen jaar is ons een paar keer gevraagd offerte te doen voor het ontwerp van een digitaal magazine. En eigenlijk was de reactie op de uiteindelijke offerte van iedereen gelijk: “O, dat is best veel geld”. In deze tijd…