Gratis whitepapers

Tijdens ons werk lopen we tegen zaken aan die voor onszelf heel logisch zijn, maar die dat voor jou als klant soms niet zijn. Denk aan een goede voorbereiding op een ontwerptraject of het beoordelen van een voorstel. Of aan het schrijven van teksten voor je website en het bedenken van rubrieken voor je magazine. Met de informatie in deze whitepapers haal je het maximale uit je investering in ontwerp. Doe er je voordeel mee!

WHITEPAPERS OVER WERKWIJZE EN PROCES

Een creatief proces draait om veel meer dan alleen het maken van een ontwerp. Een creatief proces begint ook veel eerder, namelijk bij het doorgronden van de opdracht, bij het delen van informatie en de verkenning van de vraag. En het creatieve proces behelst ook meer dan ‘mooie dingen maken’. Net als dat het beoordelen van een ontwerp meer vraagt dan een ‘dat vind ik mooi’ of ‘ik hou niet van groen’.

Goed begin

Een goed begin is het halve werk. Dat geldt ook voor jou als opdrachtgever. Pak je het geven van een ontwerp­opdracht goed aan, dan levert je dat geld op. Meer dan het je kost. Begin goed met het lezen van dit whitepaper.

Laat je smaak erbuiten

Binnenkort is het eindelijk zo ver: je ontwerper komt de nieuwe ontwerpvoorstellen presenteren. Weet jij waar je precies op moet letten? Hoe beoordeel je ontwerpvoorstellen? Hoe maak je van de presentatie een constructieve en productieve bespreking? Met dit whitepaper zorg je dat je meer kunt zeggen dan “Ik vind het (niet) mooi”.

WHITEPAPERS OVER ONTWERPPROJECTEN

Het ontwikkelen van een visuele identiteit voor jouw bedrijf of organisatie is een van de trajecten waarvoor je bij De Zagerij terecht kunt. Het is ook vaak het begin van een langdurige samenwerking.

Logo & huisstijl

Download het whitepaper Logo & huisstijl als je een passende visuele identiteit voor jouw bedrijf wil laten ontwikkelen. Lees over de vijf kenmerken van een goed logo en hoe je ervoor zorgt dat je huisstijl langer mee gaat. Wil je nog even een bevestiging om zeker te weten dat je bedrijf een nieuwe huisstijl nodig heeft? Doe de test in dit whitepaper.

Jij bent niet belangrijk

Vaak genoeg is het ontwerp en zelfs de technische uitwerking van een website al helemaal klaar. Maar waar blijft de tekst? En vooral: waar blijft de tekst waar jouw doelgroep op zit te wachten? Over content wordt vaak makkelijk gedacht. Tot je gevraagd wordt die voor je nieuwe website aan te leveren. Dan blijkt dat nog best lastig. Zeker als je niet voor alles een specialist in huis hebt en veel zelf moet doen. Waar (en wanneer) begin je?

Recept voor regelmaat

Je weet dat nieuwsbrieven goedkoop zijn en zeer effectief. Maar toch lukt het je niet om ze vaker dan twee keer per jaar te sturen. Je zou wel vaker willen, maar hoe? Door structuur aan te brengen! In 11 stappen werk je naar een ‘formule’ waarmee je de kans vergroot dat het deze keer wel lukt om je nieuwsbrief met regelmaat te versturen.

WHITEPAPERS OVER MAGAZINES

In de ruim twintig jaar dat De Zagerij bestaat hebben we vormgegeven aan 19 verschillende magazines. Zo rond de 200 edities. En daar komen telkens weer nieuwe tijdschriften bij. Misschien die van jou ook wel ;-). Maar voor het zover is, geven we je graag wat handvatten om eraan te beginnen.

Nooit meer een saai magazine

Je denkt erover om je marketinginspanningen te intensiveren. Bijvoorbeeld met een magazine. En je zoekt nog wat overtuigende quotes en argumenten voor in de presentatie van je magazineplannen aan de directie. Dit whitepaper biedt uitkomst.

In 9 stappen naar een (jubileum)magazine

Een jubileum is voor veel bedrijven een mooie aanleiding om een (eenmalig) magazine uit te geven. In vogelvlucht nemen we je in deze infographic mee in het proces van magazines maken. Zodat je weet waar je rekening mee moet houden.

164 ideeën voor rubrieken

Je bent verantwoordelijk voor jullie personeels- of relatieblad. En je hebt het gevoel dat de rubrieken in je blad wel een oppepper kunnen gebruiken. Deze lange lijst met maar liefst 164 ideeën voor rubrieken biedt aan elke redactie inspiratie.

Big Picture magazine-model

We ontwikkelden het Big Picture Magazine-model om inzicht te geven in de elementen die je blad tot een succes kunnen maken. Je spoort met behulp van het model de zwakke punten van het tijdschrift op, maar het model kan je ook heel goed helpen bij het opzetten van een nieuw blad.

Magazine Power

In deze uitgave ontdek je de kracht van magazines en hoe je het verhaal van jouw bedrijf vertaalt in een aantrekkelijk en authentiek magazine. Van het het intern ‘verkopen’ van je magazine-idee tot het realiseren ervan. Leer denken als een bladenmaker en stel je eigen bladformule op.

Download gratis het eerste hoofdstuk of bestel direct een exemplaar van Magazine Power.