Weet jij waar je op zit?
Nee, ik bedoel niet je stoel.
Het is minder tastbaar…
Maar daarom niet minder waardevol.
Je kunt het zelfs omzetten naar harde cijfers…
Van bereik, omzet, bekendheid.
Nog geen idee?
Oké, ik hou je niet langer in spanning.
Het is content waar je op zit.
Jij met je bedrijf of instelling, je afdeling, de mensen waar je mee werkt, waar je voor werkt. De dingen die je doet, de verslagen die je produceert, de evenementen die je organiseert.
Allemaal content. Inhoud. Waardevolle inhoud.
En de vraag is: wat doe je ermee?
Blijf je erop zitten of maak je er iets van?
Zoiets als een magazine. Bijvoorbeeld.
Stel het je eens voor: een tijdschrift met intrigerende verhalen, keigoeie en activerende tips, met informatie die mensen helpt keuzes te maken. Voor zichzelf. Voor jou. Of voor je boek, training, goede zaak. Aanstekelijke artikelen en rubrieken in een prikkelende vormgeving. Twee of vier keer per jaar jezelf optimaal zichtbaar maken.
Laten zien waar je mee bezig bent. Wat je belangrijk vindt. Wat je bereikt hebt, wat je kunt betekenen voor je bezoekers of je klanten in spe.
Dus…
… stop je veel energie in de organisatie van inspirerende en verdiepende cursussen? Zou je willen dat daar meer mensen op afkwamen? Zoek je al een tijdje naar een manier om die activiteiten op een toegankelijke én wervende manier aan de man slash vrouw te brengen?
Of heb je een missie over het voetlicht te brengen? Wil je mensen ervan overtuigen dat een andere mentaliteit ons allemaal gaat helpen? Wil je nieuw gedrag stimuleren? Iets waarvoor je wel een instrument van lange adem kunt gebruiken?
Leg je verantwoording af aan het eind van een project of van een boekjaar? Aan je collega’s, je baas, geldschieters, aandeelhouders, donateurs of leden? En zie je daar elke keer tegenop. Denk je: “Niet omdat het kan, maar omdat het moet”?
… of een platform waarop bezoekers informatie en tips met elkaar uitwisselen? Waar mensen een uitdaging aangaan en waarvan ze hun vorderingen bijhouden? En waarop jij ze af en toe voorziet van tips of een nieuwe opdracht?
Laat jezelf zien, met een magazine!
De kracht van magazines
Met het boek Magazine Power geven we je nog meer handvatten en ideeën om het verhaal van jouw organisatie of bedrijf te vertalen in een aantrekkelijk en authentiek magazine. In bijna 70 pagina’s leggen we uit hoe je een bladformule opstelt, wanneer je (niet) voor een digitaal magazine kiest, hoe je kunt denken als een bladenmaker. En je hebt genoeg argumenten om je blad intern te verkopen.