Opdrachtgever GGD Haaglanden
Werkzaamheden Conceptontwikkeling, Illustraties, Opmaak

Vraag
De Week van de liefde, Stoptober, dat zijn grote thema’s waar je een campagne omheen kan maken. Maar wat als je een verzameling kleine onderwerpen hebt: gehoorbescherming, slapen, gezonder eten, blowen, sporten en bewegen, sociale media, veilig vrijen, prestatiedruk, pesten, gamen enzovoort, enzovoort. Hoe breng je die onder de aandacht van jongeren op de middelbare school (14-17 jarigen)?
Resultaat
Samen met de GGD Haaglanden ontwikkelden we een concept voor volledig geïllustreerde posters. Centraal staat de vraag: Hoe lekker ga jij? Een vraag die aandacht vraagt voor zowel fijne als minder leuke zaken in het leven van jongeren.
Op elke poster komen zo’n zes à zeven onderwerpen rond een thema aan bod. Elk onderwerp krijgt zijn eigen geïllustreerde scène in het geheel: herkenbare situaties met een beetje humor.
De posters worden ingezet in vmbo en mavo klassen van een aantal Haagse scholen om het gesprek met jongeren aan te gaan en ze op een speelse en toegankelijke manier te informeren over (een gezonde) leefstijl. Maar ze hangen ook op relevante plekken in de regio: jongerencentra, sportverenigingen en scholen.
Bekijk meer posters




Ook een educatieve poster nodig?
We staan voor je klaar om mee te denken over een pakkend visueel concept voor je poster, ontwerp en vormgeving van je affiche, illustraties, fotografie en beeldbewerking.
Bel 06 446 24 147 of stuur een mail met je vraag.